Üretim arttıkça elektrikli araç fiyatları düşmeye başladı
Son birkaç yıldır yeterli pil ve diğer modülleri bulmakta zorlanan otomobil üreticileri, nihayet çok sayıda elektrikli otomobil ve kamyon üretmeye başlıyor.
Bu yıl showroomlara 30’dan fazla yeni model gelecek. Artık üreticilerin ihtiyacı olan şey daha fazla müşteri.
Elektrikli araç satışları artsa da montaj hatlarından çıkan araç sayısına yetişemeyecek kadar hızlı artmıyor ve satılamayan araçlar stoklarda birikmeye başlıyor.
Bir pazar araştırma şirketi olan Cox Automotive’e göre, bayilerde geçen yıla göre dört kat daha fazla 90.000’den fazla akülü araba ve kamyon bekliyor.
Dengesiz arz ve talep fiyatları aşağı çekiyor
Bu istikrarsız arz ve talep karşısında otomobil üreticileri fiyatları düşürüyor ve daha fazla teşvik sunuyor.
Pazartesi günü Ford Motor, F-150 Lightning elektrikli kamyonetinin fiyatlarını 6.000 $ düşürdü.
Bu saldırılar, elektrikli otomobillerin baskın satıcısı Tesla’nın birkaç tur fiyat indirimini takip ediyor. Tesla’nın fiyat indirimleri, daha önce Ford’un Mustang Mach-E elektrikli spor hizmet aracının fiyatlarını düşürmesine neden oldu, ancak bu, Mach-E envanterini satışlarla uyumlu hale getirmedi.
Pek çok tüketici elektrikli araçlara ilgi gösterse de çoğu zaman satın almaya hazır değil.
Pek çok kişi elektrikli araba fiyatlarının yüksek olması nedeniyle satışları erteledi ve bunların benzinli modellerden daha değerli olmasını beklemiyor.
Şarj acelesi de var
Diğer müşteriler, bu arabaların ve kamyonların tam şarjla ne kadar ileri gidebileceği konusunda endişeleniyor.
Şu anda mevcut olan pek çok modelin yaklaşık 400 kilometre gittikten sonra yeniden şarj edilmesi gerekiyor. Şarj istasyonlarının mevcudiyeti ve araçların şarj edilmesinin ne kadar süreceği konusundaki belirsizlik, bazı insanları satın almaktan caydırıyor.
Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Porsche ve Lucid Motors dahil olmak üzere birden fazla seçeneğe sahip pazarın bir bölümü olan daha yüksek fiyatlı lüks modellerin satışları yavaşladı. Bu arabaların çoğu 75.000 ila 160.000 dolar arasında değişiyor.
Uluslararası Enerji Ajansı başkanı Timar Guell, elektrikli arabaların önümüzdeki birkaç yıl içinde daha da ucuzlayacağını söyledi.
Paris merkezli kuruluş, elektrikli otomobil satışlarının bu yıl küresel olarak yüzde 35 artarak 14 milyona ulaşmasını ve elektrikli araç pazar payının 2020’de sadece yüzde 4’ten yüzde 18’e çıkmasını bekliyor.
Rekabet ve artan arz ile düşen fiyatlarda ABD’nin Enflasyon Düşürme Yasası’ndan da etkileneceği söyleniyor.
Bu yasanın bir parçası olan sübvansiyonlar, elektrikli araç üretim maliyetini 9.000 $’a kadar azaltabilir.